Budapesten kirándultunk

3. a és c osztályokkal március 6-án Budapestre kirándultunk.

A hosszú vonatos utazás után bíztunk benne, hogy sok sétával fogjuk átmozgatni tagjainkat, de sajnos az időjárás nem kedvezett nekünk. Így a metrót próbáltuk ki, a Déli pályaudvarról a Kossuth térre utaztunk.

Ott az Országház épületét csodáltuk meg kívül és belül. A díszlépcsőházban láttuk Lotz Károly festőművész falfestményeit, a négy tonnás gránit oszlopokat, díszes üvegablakokat. A kupolacsarnokban koronaőrök őrizték a Szent Koronát és a koronázási jelvényeket. Izgalmas volt élőben látni azt, amiről eddig a történelmi olvasmányainkban olvastunk. Megnéztük az üléstermet, és
a folyosón egy picit mi is leülhettünk. A közel 50 perces séta után megéheztünk és elfogyasztottuk ebédünket. Országgyűlési Múzeumban folytattuk kirándulásunkat.

Délután a Pesti Magyar Színházba látogattunk, ahol a Rumini című előadást néztük meg. A tengerész-kalandregényt együtt olvassuk az iskolában, így már jól ismertük Ruminit és társait, akik most a Ferrit-sziget gonosz úrnőjének kelepcéjébe kerültek.

Élményekkel gazdagon értünk haza az esti órákban.