Projektnap

A projektnapot az osztály szerencséjére jópár hónapra előre elkezdtük szervezni. Nagy feladat volt, a teljes projekt részt önállóan kellett kitalálnunk, elterveztünk, csak a kivitelezésben kaptunk segítséget. Ez semmiképpen sem panasz, vidám hangulatban teltek az órák, kreativabbnál kreatívabb ötletekkel. A projektnap reggelét jelmezbe öltözéssel és jelenetberendezéssel töltöttük el. Ezután megnéztük a gimnázium által készített kis dokumentum filmet, amiben főleg az első részen (az osztályunkkal feldolgozott 100 éven) mosolyogtunk sokat. Ezután a jeleneteinket adtuk elő háromszor egymás után. Az első alkalommal még teljes lámpalázban voltunk, a harmadikban már rutinos és könnyed volt az előadás. Örömmel tapasztaltuk, hogy a célként kitűzött humoros jelleg nagyon is sikeres volt.

Erős Réka 9.a.

A projektnapon felvilágosodástól az 1900-as évek végéig a történelem főbb eseményeinek a felidézése és bemutatása volt fő cél. A tanárok, diákok és szülők közösen készültek erre a napra. Minden gimnazista osztály kapott egy évszázadot, amelyet egy kis videó keretében kellett bemutatni. Ez a feladat volt az igazi kihívás. A mi osztályunk Marry Pont Itt segítségével mutatta be a 19. század legfőbb eseményeit. A próbákon voltak nehézségek és elviccelt jelenetek, de az elkészült videó mégis visszaadta, hogy egy ilyen program sikeréhez, mindenkinek hozzá kell járulnia. A projektnapon megrendezésre került az első újkori Olimpia. A diákok arcfestéssel, zászlóval és közös színű pólóval mutatták meg, melyik ország képviselőiként érkeztek. Láthattunk magasugrást, rövidtávfutást, távolugrást is. Az osztályok egymás ellen versenyeztek szabályos kötélhúzásban, ahol megmutatkozott a szurkolói tehetségük is. A hangulat tetőfokára vágott, amikor a hivatalos díjkiosztóra sor került. A díjazottak a ,,beépített” osztálytársak voltak, akik akkori versenyzők képébe bújva vehették át érmeiket.

Hateier Panna 11.A

Nagyon tetszett az idei Projektnap, melynek témája az Újkor volt. Elsőként sárga lábnyomok vezettek minket különböző az Újkorral kapcsolatos feladatokhoz. A feladatok megoldása után visszamentünk az időben egy hosszú időszalag és kis kártyák segítségével. A különböző kártyákon más-más személyek és személyekhez kötődő találmányok voltak, amelyeket el kellett helyezni az idővonalon. Később egy a gimnazisták által készített rövid kisfilmet tekintettünk meg szintén az Újkorról. A vetítés után francia zászlókat és arcrajzokat készítettünk egymásnak, amit azért tettünk meg, mert mi az Olimpián (amin az osztállyal vettünk részt) a francia csapatot jelképeztük . A sportos feladatok előtt a 9.a és a 7.a osztályosok előadásait tekintettük meg a hőlégballon feltalálásáról, a gőzmozdonyról és a telefonközpontról. Mindegyik jelenet nagyon színvonalas és sok humorral átszőtt volt. A rövid színházi kiruccanás után átvonultunk a MOGAC-ba, ahol az első Újkori Olimpia résztvevői lehettünk. Eme nemes eseményen megismerkedhettünk az első olimpiával, ahol magasugrást, helyből távolugrást, 60 m-es távfutást mutattak be iskolánk diákjai és volt diákjai. Ezután az osztályok saját országaikat képviselve mérkőztek meg egymással kötélhúzásban, amelyben mi a 6.b osztállyal versenyeztünk. Nagy küzdelem zajlott a két csapat között, melyben most mi bizonyultunk az erősebbnek. E remek nap végén sok ismerettel gazdagodva és vidáman tértünk vissza az iskolába.

Fitus Iringó, Vincze Míra 6.a