Pénz7 a pénzügyi tudatosság jegyében

A pénzügyi tudatosságra hívja fel a figyelmet a Pénz7 témahét.

Az 1.a-ban egy mesét követően állatokat vásárolva népesítették be egy farmot, az 1.-ben matematikai feladatok megoldásáért kapott krajcárért vehettek gyümölcsöt. A második osztályban saját pénzt terveztek és a vásárban árult termékeket – váza, tál, ékszerek – készítettek gyurmából. A 3.a-sok a játékot megelőzően beszélgettek a pénzről és a kiadásokról, bevételekről. A negyedik évfolyamon a zsebpénzről és a takarékoskodásról volt szó, illetve családi költségvetést is készítettek. Szóba kerültek a szükséges és a nem szükséges dolgok is.

Az ötödik évfolyam osztályai megnéztek egy kisfilmet, majd csoportban dolgoztak. Kiadás és bevétel fogalmának megismerése után minden csoport képeket húzott, amit el kellett helyezni a megfelelő helyre. A 6.a-ban a Hitel vagy spórolás témát dolgozták fel a Pénz7 hivatalos oldaláról, míg a 6.b-ben a tudatos pénzhasználat témában kellett a csoportoknak egy mesét írni és hozzá bábokat készíteni és eljátszani a történeteket. Izgalmasnál, izgalmasabb meséket írtak a gyerekek A róka és spórolás; A gazdag és a szegény ember; A mohó kutya címekkel. A 8.a osztályban az Állampolgári ismeretek órán a család pénzügyi szokásairól szólt a beszélgetés, majd a diákoknak csoportfeladatként egy családi vállalkozást kellett indítaniuk. A 8.c-ben sokrétű feladatot kellett megoldania az öt csoportnak bankolás, hitel, megtakarítás, befektetés stb. témakörökben. A gyerekek érdeklődve vettek részt a versengésben. Közben élénk viták is kibontakoztak például arról: kell-e, jó-e a hitel?

A 9.b-ben négy kiscsoportban két-két, összesen nyolc fizetési eszközzel ismerkedtek meg, és készítettek gondolattérképet. Majd a szakértők csoportot váltottak, megbeszélték, hogy ki milyen fizetési módokat ismert meg. A 10.a-ban a diákok csoportmunka keretében szereztek információt és osztottak meg tudást a készpénz és a különféle készpénzkímélő lehetőségek használatáról. Személyes tapasztalataikról is beszámoltak - többen használnak különféle elektronikus fizetési módszereket, virtuális bankkártyát stb-t. A 10.b-ben felmérték, honnan várható bevétel, majd a kiadásokat kellett összegyűjteni páros munkában. Miután ezt megbeszélték, spórolási tippek kerültek szóba, majd házi feladatként mindenkinek egy héten keresztül fel kellett írnia, hogy mennyit költ a büfében vagy a pékségben.